Wednesday, March 3, 2010

rasa sedih...sob3...

sob3... sedih la plak... sebab aku dh berenti keje kat singer.. dh x leh nk nyanyi2 lg...hehe...semalam mintak berenti, tokey aku pun bg je.. die kata demi masa depan... serba salah plak aku kat die...tibe2 je mintak berenti... walaupun kat situ mmg boring tahap dewa... hanya aku sorang je kat situ.. tp bila pindah keje baru ni... rasa sedih plak tinggal... ye la... sebab dh biasa dengan keadaan situ...waaaaaawaaaaaa.....

hehe...actually aku dh tukar keje... semalam aku gi intvw cikgu kat 1 sekolah rendah ni... sebab g intvw tu... x pasal2 aku gi keje lmbt...de sorang kakak ni... die cikgu kat sekolah tu... pastu die g tau kat jiran aku yang sekolah tu mmg nk pakai cikgu... aku pun saje try mintak... kalo dpt pun myb dlm smgu dua lg kan... tup..tup... aku dpt keje tu... dh la tu.. die suh aku keje sok tu gak.. kalo ikutkan die hari intvw tu die suh aku start keje... tp x leh la.. aku masih lg terikat ngan keje lama...so, sok tu ( maksudnye ari ni la) aku pun mula keje...hehe...

first time g keje rase nyesal plak... nape la aku mntk... ye la... tibe kene ngajar...dh la x prepare pape... aku mmg dh cuak+nervous tahap gler dh... kalo ikut ati.. tamau je gi.. biar la aku keje kat singer tu... tp bak kata tokey aku.. demi masa depan...hehehe... dh la tu... aku kene ajar 3 subjek..subjek yg paling aku ske.... maths...and subjek yg paling aku benci sains... pastu kene ajar bi plak...isk..isk...poning pala aku... hahaha...tp xpe..demi masa depan... kih3... rini dh start ngajar...first class year 6... class blkg plak tu... hya tuhan je yg tau... subhanallah... diorg wat x heran je kat aku... pye kuat aku jerit.. still wat bodo je... x dgr pun... cume segelintir je yg baik...sabor je la...sok aku nk jampi budak2 tu... biar dgr sket...hahaha... pastu masuk plak class sains year 5.... kalo td cme x dgr ckp... kali ni len plak.. de sorg student tu... masya-allah... asek berlari2... aku suh die duk tempat die... die duk..tp kejap je.. pastu die pegi kacau member2 die... tp yg paling aku x tahan... die masuk dlm almari belakang class tu... geram tul aku... eeeeeee.... hahahahaa... tp tu la pengalaman pertama aku ngajar... cikgu2 kat situ pesan kat aku.. budak2 ni jgn bg muka sgt... nati naik kepala... mula2 tu dh kene tunjuk garang... tp x smp ati la nk garang ngan diorg... budak2 kan... dh la comel2... kalo budak yg dh besar lain la... mmg la year 6, tp kalo tgk cam year 1 or 2... kecik2 je.. hehe..

sok nk kene ngajar budak year 2 lak... isk2.. camne la kerenah diorg plak nati... year 5 n 6 pun dh wat aku pening pala...sabar je la...harap2 sumer berjalan ngan lancar sok... aminnnn...

yg best nye... aku masuk kul 9 balik kul 4... hehe... n aku leh la g belajar menjahit 2 hari..jumaat n sabtu... kalo x ari jumaat je... kalo la ku gi satu ari je kelas jahit tu... alamatmye... x siap2 la baju kurung aku tu... dh bape mgu gi ni... kain baju kurung pun x siap2 lgi... hehehe... yes..yes...leh gi dua ari kelas..

k la...nk kuar dlu.. rindu sgt x masuk blog ni.. dulu len la ari2 on laptop... skrg ni...mmmmmm...sob3... malam je leh masuk...hehe...siang kene ngajar... ni pun masuk sebab nk cari bahan.. kalo x jgn harap la..bek aku tido... hehe...semakin melalut ni... hehe...

k lg sekali...bye...
muuaahhxxx...
zenki

No comments:

Post a Comment