Saturday, January 23, 2010

...MaLu...

kali ni aku dh tamau post jwtn kosong dh.. dh mcm blog cari keje kosong plak..hehe..

mesti korg pelik kan, nape aku post MaLu.. hehe.. xde la, sebenarnya aku nk share rasa malu aku ngan korg.. korg pun mesti pernah berasa malu kan.. terutama skali zani yg pemalu tu..kih3.. cmne ek nk mula.. malu plak nk ckp.. hahahahaaaa.. tp xpe la, at least de topik gak aku nk tulis..hehehe..

korg pernah dengar pasal "cinderella malu" tak??? hehe.. mesti x kan.. aku la cinderella tu.. malu gler.. haha.. pas graduate ritu, aku de join satu kursus tau.. kursus tu 15 ari je, teori.. sepanjang kursus tu aku dok homestay n sepanjang kursus tu keje aku menumpang sorg akak ni nek motor die, maklum la xde transport kan.. so, terpaksa la wat muka x malu mntk tumpang.. mslhnye akak tu kecik molek je.. first time naik motor ngan die kan, hanya tuhan je yg tahu..takut gler.. takut die x dpt imbang.. kang tak psl2 terbalik motor tu.. mmg sepanjang naik motor ngan die, ati aku mmg tak tenteram la.. terutama skali masa nk belok masuk simpang..takut gler..hahahaa.. de la gak die suh aku bwk die, tp aku ni penakut sket.. nama je de lesen tp hampeh..haha..

nak dijadikan cerita, satu hari ni, masa tu dh balik dari kelas.. dh nk sampai homestay yg kitorg tggl.. masa tu mati2 aku ngat die nk terus, tup..tup.. die belok.. aku pun dh ready la turunkan kaki aku.. incase terbalikkan.. skali sandal aku jatuh..dh la jatuh satu hal.. kebetulan plak de la dua org mamat ni tgh sembang, tp masa tu diorg dh nk blah sebab ujan dh renyai2.. aku pun ok la, nk tunggu diorg blah dlu bru gi amik kasut tu.. masa aku ckp kt akak tu.."akak, sandal jatuh"..so, akak tu pun berenti la.. masa aku ckp sandal jatuh dan turun nk g amik tu kan.. tbe2 je sorg drpd mamat td yg kononnya dh nk blah tu pusing balik amik sandal aku.. time tu aku dh malu gler.. akak tu dh siap gelakkan aku lg.. cesss.. yg x tahan tu mamat tu bg sandal aku tu cm bg brg je.. by hand plak tu.. kalo die letak atas tanah tu xpe la gak..mmg malu tahap dewa ar time tu.. aku x tgk pun muka die time tu.. punya la malu katakan.. kih3..pastu aku siap ucap THANK YOU lg...sepatutnya ckp la terima kasih.. mmg la sama maknanya, tp pelik la..malu siott.. hahahahaaa.. sib bek aku aku xcam muka die.. kalo x mesti aku malu kalo terjumpa die kt area tu kan.. kih3.. tp akak tu sempat tgk ar mamat tu.. sempat lagi minah tu.. hehe..xpe yg penting aku x kenal mamat tu..hahahaa..

next story pun pasal malu gak..yang x tahan tu melibatkan jatuh gak.. tp kali ni bkn kasut la.. aku yg jatuh…ehhhh..mmg psl kasut gak la.. tapak kasut tu licin..cissss.. hahaha… satu ari, aku, 2 org cousin aku, mak lang n pak tam aku gi jalan2 kt satu shopping complex ni..pintu masuk shopping complex tu de tangga, anak tangga die tinggi plak tu.. masa nk balik tu, aku bru je turun 2 anak tangga, aku terus sampai ke bawah.. semua sebab tapak kasut aku yg licin.. dh la masa tu aku x pegang pun pemegang tangga tu.. tup..tup..dh sampai bawah.. malu gler.. sib bek ptg tu x ramai org.. masa tu hanya tuhan saja yg tahu tahap malu aku dh sampai tingkat berapa.. hahaha… de sorg pakcik tu siap tanya lg, “nape? Pening ke?”.. eeeeeee…kahkahkah.. setakat ni kan, dh lebih tiga kali aku jatuh tangga sebab kasut..tp kt tmpt yg berlainan la..sampai aku pun dh fobia naik tangga, setiap kali aku nk naik tangga, aku mesti rapat ke dinding, x pun mesti pegang la pemegang tangga tu.. hahaha.. pastu kepala mesti tunduk je tgk tangga, takut salah langkah.. mak aku siap ckp lg, aku ni dh terkena sampuk hantu tangga.. hahahahaaaaa…

asek citer psl aku je… aku pun nk citer psl org len la plak.. tp penyebabnya aku.. hehe..

nk start dari mana ek??? k la.. aku start masa aku stdy.. kisah aku ngan zani…zani, ko ngat lg x??? masa first year.. kita otw nk blik kolej, masa tu dh sampai depan block bdk laki.. sebelum tu aku ngan zani singgah pusan jap beli “BLUES”.. majalah fav zani tu..kih3.. masa aku ngan zani tgh jalan2 tu.. aku pun buka la majalah tu nk tgk.. de satu page ni de lirik lagu tau.. aku pun tya la zani..”eh, ni lagu pe ni?”.. pastu ngan selambanya si zani tu menyanyi.. aku pun ok je la kan.. tbe2 aku perasan la dari arah bertentangan kitorg jalan, de la mamat ni.. may be nk gi class la kot.. aku pun senyap je la.. yg si zani ni dok nyanyi lg..masa tu aku ngat minah ni perasan mamat tu.. aku pun wat bodo je la.. rupe2nye..die x perasan… kih3.. malu gler die time tu.. siap marah aku lg nape x ckp..kih3.. jgn marah ek zani..hahahhaaa..

masa ni aku form 2.. sekolah petang.. biasa la kan.. ngantuk mmg x leh ckp ar.. tambahan plak aku ni dok asrama, memanjang je tido x cukup.. kih3.. masa tu kelas bahasa arab.. cikgunye plak cikgu praktikal, lelaki..haha.. aku dok depan skali n kanan skali tepi pintu..pastu sebelah aku ni member aku, die ni kalo nk tido mesti tgk aku pye.. mksdnye.. kepala die menghadap aku la..kih3.. nak dijadikan citer.. ustaz ni tepuk la meja member aku ni..mksdnye die suh kitorg satu group ni baca.. aku phm la mksd ustaz tu.. pastu aku tgk la member aku n bg isyarat suh dia pun mula baca.. skali die pergi bangun… die ngat ustaz tu suh die sorg baca.. kah3.. masa tu aku x berani nk gelak.. setakat senyum2 je la.. kang x pasal2 aku yg kena ngan member aku ni.. sori ekkk.. hahaha..

tp kan, sebenarnya.. aku xde niat pun nak malukan sesiapa.. may be korang yg salah faham mksd aku kot.. mgkn isyarat yg aku bg x cukup kuat untuk korang paham.. hahahahahaa..

wahh… byk tul aku tulis ni..wat member2 aku.. kalo aku de wat salah.. sori ek.. xde niat pun sebenarnye.. huhuhu.. Cuma nk kongsi je..hehe

wat “aku”,

aku wish ko good luck and all the best la.. aku harap ko dpt la kumpul duit byk2 tuk kawen..hehe

wat zani,

aku wish ko happy2 selalu n don’t be sad..smileee..hehe.. puas aku cari ko.. sib bek jumpa gak..hahaha..

wat diri aku sendiri,

hidup mesti bersemangat!!!


Setiap yang ikhlas pasti ada berkatnya…

Lots of lurve..

…zenki..

No comments:

Post a Comment